.
Owner



Diaries The Owner Links


wishlist :)




azam 2014 n selamanya :).

puasa sunat isnin khamis.
hntar parents g mekah.
kahwin.
kereta sendiri.
dekan.
wanna be pro. chef


music :).


musik bagaikan irama dalam kehidupan


their words :).


pengakhiran ???

Isnin, 12 Oktober 2015 | 0 Sweet Sour Comment

orang tua selalu pesan, langit takkan selalu indah . itulah keadaan aku yang merasakan umpama awan gelap . walaupun kenyataannya awan tu tersangat indah kalau dipandang. Semua ni berlaku kerana hati. Ya kerana hati .Hati yang dipermainkan selama bertahun lamanya . Perasaan aku ? Jangan ditanya tentang perasaan , dah bercampur baur pun. marah , sakit , sedih , kecewa and semua bad feeling ada.

aku manusia biasa , manusia yang ada perasaan . aku mengaku aku tidak kuat nak tanggung perasaan sakit ni sorang2, tapi apakan daya , everything perlukan pengorbanan . pengorbanan ? lebih tepat ini suatu kenyataan . kenapa aku tak sedar dimainkan . Mybe kerana aku yg ada semua kekurangan menyebabkan aku disisihkan dan ditolak tepi. Siapalah aku untuk mendapat layanan umpama seorang puteri.

kata-kata manis bagi aku itu lah kelemahan mereka dan sifat mempercayai kata manis tu adalah kelemahan aku . kenapa semua ni jadi ? di saat aku cuba nak kejar kejayaan aku, perkara ni berlaku . kenapa tak terus terang dari dulu ? kenapa perlu simpan kenyataan pahit ini ? kenapa? takut aku sedih? sekarang ni aku lagi sedih sebab setiap cerita takda kejujuran .

jika dia sempurna , usah mainkan aku dengan jangka masa yang lama . jika dia memiliki wajah yang kau idamkan , jangan buatkan aku terasa seperti seorang yang keji , jika dia berharta, jangan biarkan aku rasa manusia terhina . jika dia segalanya, jangan biarkan aku terasa kosong tanpa apa.

siapalah aku untuk menghukum, siapa aku untuk menghalang. kalau aku menghalang sekali pun, kau tetap dengan keputusan kau . aku sakit ! kalau aku menghalang,kau tetap berdegil . aku cuba setia ! tapi kau tidak ! masih mencari dan mencari. salahkah aku cakap kau bodoh . bodoh dalam menjaga hati sekeliling .

aku seorang yang tabah . aku bawa perasaan sakit ni sorang2 , biarlah kau happy , kau rasa puas dengan apa yang kau buat . biar ada manusia yang hidup dengan perasaan yang sakit hati atas sikap kau yang jahat !

aku nak memaafkan ? aku manusia biasa, iman naik turun . kau kena tahu , tak semua perkara kau boleh minta maaf. buat salah minta maaf ? ingat, jadikan kata maaf ni umpana kata yg sangat susah nak diungkapkan , so kau akan ingatkan dirikan jangan selalu sakitkan hati orang . kalau kau set minds, kena always minta maaf, kau akan rasa , "its ok kalau ada salah, then mnta maaf " typical malay !

AKU KECEWA !

kalau kau kata tanggungjawab kau dah lepas sebab dah minta maaf, kau mmg seorang yang takda hati perut . and teruskan hidup dengan perangai kau yang ego tu !  jangan ingat minta maaf ni mudah . 

Older Post | Newer Post