.
Owner



Diaries The Owner Links


wishlist :)




azam 2014 n selamanya :).

puasa sunat isnin khamis.
hntar parents g mekah.
kahwin.
kereta sendiri.
dekan.
wanna be pro. chef


music :).


musik bagaikan irama dalam kehidupan


their words :).


jiwa manusia

Ahad, 27 Januari 2013 | 0 Sweet Sour Comment

susah hidup di atas dunia. dunia yang ruang kosong dipadati pelbagai ragam manusia. yang pelik. yang skema. yang pandai. yang kurang sikit. yang sombong. n macam2. susah untuk pelajari tentang sikap manusia. lebih susah dari mempelajari subjek2 mcm chemist . phy. n lain2. hati boleh manusia berubah. muka manusia pun tak dapat menggambarkan hati sebenar manusia. yang pandai tu menilai manusia ni, anda memang seorang yang hebat.

macam hidup sis sendiri. liku2 sedih sentiasa di hadapan. hanya perlu siapkan jiwa yang kuat untuk hadapi semua tu. jiwa manusia kadang kala lembut. kadang2 tu kuat. kadang2 tu rapuh. kita bertanggungjawab menjaga hati kita sendiri. dalam masa yang sama kita perlu menjaga hati orang lain. kadang2 sis pun lalai dalam menjaga hati orang.

dunia always berputar dan keadaan sekarang ni tak akan sama utk di waktu lain. Allah SWT selalu bersama kita. so kenapa bersedih? kesedihan hanya akan merosakkan hati manusia. manusia ni sedih kadang2 tu sebab manusia tu yang create masalah sendiri, kdg2 benda tu tak ada apa2 sangat pun. sebab tu bila kita berkawan kita kna ada kesabaran yang teramat tinggi dalam diri kita. manusia yang happy dia tak akan fikir masalah tu besar utk diri dia. she/he just thinks its simple. simple n simple. InsyaAllah tht problem will solve.

tak perlu melayan perasaan sgt. kadang2 perasaan kita sebenarnya hasutan ja. knapa sampai perlu fikir panjang? kita ni kenalah berfikiran matang. we are not child again.if we have problem now, jadikan la semua ni sebagai persiapan untuk kita di masa kan datang ni. so lepas ni klo ada masalah, boleh la kita handle kan?

klo kita ada prob. selesaikan dengan cara baik. mcm sis klo ada prob. sis akan cita kat mak. serius tenang gila hati ni. :-D Mak kan pengubat segala galanya . hoho.

ok sekarang ni sis dah penat menaip. jam pun dah menunjukkan pukui 4 pagi. sis nak tdoq. mengantuk dah ni.... huhu. jumpa di post yang akn datang ok... bye2.



Older Post | Newer Post