.
Owner



Diaries The Owner Links


wishlist :)




azam 2014 n selamanya :).

puasa sunat isnin khamis.
hntar parents g mekah.
kahwin.
kereta sendiri.
dekan.
wanna be pro. chef


music :).


musik bagaikan irama dalam kehidupan


their words :).


31 . 12 . 1994

Rabu, 26 Disember 2012 | 0 Sweet Sour Comment

Assalamualaikum ~

lagi 4 hari, genaplah umur sis 18 tahun... tarikh lahir yang amazing right? sis rasa bangga , sebab sis diantara yang termuda dalam kalangan kawan2 sis. hahaha. gelak jahat.

apa yang sis harap, bermulanya umur 18 ni, sis akan mulakan azam yang baru. sis x nak yang macam dlu. perit sangat. Allah beri sis dugaan yang bertimpa2. Ya Allah, hanya Allah yang tawu keadaan sis waktu tu. sis hanya tabahkan diri, bla dikenang. sedih sangat. nanges? sure i will cry.

first sekali, Allah ambil orang yang sis paling sayang selain mak abah n adik2 sis.. dia tu Mohd Suhaimi bin Hamdan..sorry saya mention nama awak. First tu sis cuba terima yang dia dah x da dalam hidup sis. tapi sis seolah org yang hlang akal, hmpir 7 bulan. selepas 7 bulan tu, sis mula berfikir, betapa bodohnya sis menunggu org yang mainkan hati sis sendiri. Walaupun smpai sekrang sis masih sygkan dia. Alhmdulillah, sis trima, yang dia dah buang sis dri hdup dia. sis nak, masuk ja 31.12 ni. dia dah already delete dri hidup sis :-)

second,  sis tertipu. byk juga duit sis yang tertipu. sis stll redha. Allah hanya menguji. Mungkn sis seorang yang tabah. tabah menghadapi ujian Allah. sis tertipu, di saat tu. duit dah tada sgt2 dah. dan time tu sis akan melanjutkan pelajaran. ternyata Allah masih sygkan sis. Allah tolong sis. Alhmdulillah, smpai sekarag sis kekal di kolej matrikulasi kedah.

thrd. Allah menguji hubungan sis dengan roomate. Seriouly sis x tawu lgsg, mcm mna perkara ni terjadi. seolah2 sis create masalah tnpa sedar. secara jujur sis x tawu apa2 lgsg. Nanges2 sis ni. Sis tetap redha. Hanya berdoa di baikkan hubungan. Alhmdulillah Allah mendengar doa hambanya. sekarang ni kiteorang dah rapat mcm sebuah family. syukur Ya Allah.

4. dugaan time exam UPS. results UPS ya Allah teramat teruk. risau sangat. mcm mna dengan PSPM nnt. gelisah hati ni. tapi Allah beri kekuatan kepada sis utk meneruskan perjuangan. Alhmdulillah, Allah  tolong hambanya yang di dalam kesusahan. results sis pun berada di kedudukan yang selesa dan baik. :) terima kasih ya Allah

tahun 2012 ni, terlmpau banyak yang pahit. tapi sis percaya, dengan keredhaan yang kita ada utk setiap perkara, InsyaAllah, Allah will help us. berdoalah pada Nya.setiap kepahitan mesti ada kemanisan. cuma kita perlu mncri kmnisan tu. sis susah nak cri kmnisan tu bila dah lalui kepahitan yang banyak. tapi sis ada kemnisan dalam setiap perkara tau. sis dikurniakan seorang kawan yang amat memahami sis. bila sis sedih. dia ja tempat sis nak cri senyuman. smpai sekrag, dia still berkwan rapat dengan sis. Allah maha adil :-)

Older Post | Newer Post