.
Owner



Diaries The Owner Links


wishlist :)




azam 2014 n selamanya :).

puasa sunat isnin khamis.
hntar parents g mekah.
kahwin.
kereta sendiri.
dekan.
wanna be pro. chef


music :).


musik bagaikan irama dalam kehidupan


their words :).


abah mak

Rabu, 7 November 2012 | 0 Sweet Sour Comment

salam mak abah yg dicintai. kakak bersyukur sbb dilahirkan dlm keluarga ni. walaupun terpaksa hadapi semua kesusahan yg kita alami skrg. kak redha. walaupun hakikat nya kak sedih. sedih lihat pengorbanan mak ngn abah menanggung kami adik beradik. hati kak selalu sedih.

mak abah jangan risau, kakak sekarang ni tengah berjuang. berjuang mengubah nasib keluarga kita. mungkin ditakdirkan kakak yg perlu ubah naseb keluarga kita. siang malam kak nanges mengenang nasib keluarga kita. kadang2 kta di hina. tetapi keluarga kita tetap dengan pendirian kita.

kak bersyukur mendapat seorang ibu yang banyak berkorban. seawal 3 pagi mak telah bangun. bangun membuat kuih muih untuk dijual. kak nmpak pengorbanan mak. tapi kak sabar. bukan kak x mampu menolong. kekangan yg berlaku kak bertindak mcm tu. sekarang ni kak jauh dri keluarga sendiri. sbb dengan pejuangan yang akak lakukan.

abah. siang malam abah mencari rezeki. sampai abah sakit2. anak mana yg x sedih melihat orang yg disayangi sakit sebab mencari duit . kadang2 abah mengeluh. mungkin sebab penat agaknya. dengan kerenah adik2 lagi kerenah kakak lagi yang kadang2 kami x sedar apa yg kami buat. abah mencari duit untuk menanggung perbelanjaan pengajian kak. kadang2 akak pernah terpikir untuk berhenti dri belajar. tapi akak fikir, kalau bukan aku sapa lagi mau ubah naseb keluarga. adik2 masih sekolah. masih lmbat untuk ke alam dewasa. hanya aku yg baru lepas dari tingkatan 5 dan kini aku belajar di KOLEJ MATRIKULASI KEDAH.

orang terasa gah bila aku belajar di sana. namun aku tdak begitu. mgkin Allah memberi peluang kedua kepada aku , before ni aku tidak hiraukan pelajaran. aku akan mengambil peluang ini sebaik mungkin. aku berusaha sedaya upaya.

impian dan cita2 aku ingin menjadi seorng engineer yang berjaya kelak. dengan harapan aku dpt mengubah naseb keluarga. sering kali abah berkata, dia ingin ke Mekah bersama emak. InsyaAllah akan aku tunaikan. aku juga ingin menyara perbelanjaan pembelajaran adik2. aku nak mereka bahagia kelak. ada sumber kewangan yang kukuh. :-)

soal kahwin. masih muda untuk aku bercakap. Ya aku baru 18 tahun, tapi seusia aku, aku telah membuat perancangan yang rapi. Aku tidak akan berkahwin selagi aku tidak menyumbang apa2 utk keluarga . perancangan untuk aku membina sebuah masjd biarlah setelah aku mendapat master. aku mahu belajar sehingga puas dan juga bekerja, mana la tau, nnt klau aku berkahwin, aku tidak diizinkan kerja,

Older Post | Newer Post