.
Owner



Diaries The Owner Links


wishlist :)




azam 2014 n selamanya :).

puasa sunat isnin khamis.
hntar parents g mekah.
kahwin.
kereta sendiri.
dekan.
wanna be pro. chef


music :).


musik bagaikan irama dalam kehidupan


their words :).


insan pertama vs insan kedua

Sabtu, 31 Mac 2012 | 0 Sweet Sour Comment


~Insan pertama vs insan kedua~

 Redupnya awan tatkala bicara,
Jiwaku pula meronta-ronta,
Terasa angin sepoi-sepoi bahasa,
Kicauan burung sering berkata-kata,
Namun hati ini syahdu seketika,
Mengalirlah setitik air mutiara,
Dari kerdipan sepasang mata,

Jiwa ini selalu celaru memmilih cinta,
Yang hendak ku serap ke dalam jiwa,
Di hati ini dua insane telah bertahta,
Oleh insan pertama dan insan kedua,

Masih kun anti cinta insane pertama,
Untuk dikembali ke dalam ruang cinta,
Tapi diriku sudah putus asa,
Setelah sekian lama menunggu insane pertama,
Kini aku telah bahagia,
Kini aku boleh hidup tanpanya,
Kerana hadirnya insan kedua,
Ketika jiwa sedang berduka,


Tapi!!,
Apakah semua ini?
Di saat insan kedua telah ku sayangi,
Insane pertana menimbulkan konflik dalam diri,
Mengapa kau buat aku begini,
Dahulunya kau robek hati ini.
Penat diriku menunggu kau kembali,
Aku penat dengan semua ini,
Aku penat!!!
Kenapa semua ini harus terjadi,
Keliru hati ini,
Insan yang mana harusku letak di dalam hati,

Aku keliru dan runsing,
Insane pertama masih ku sayangi,
Masih jua ku cintai,
Kasihan insane kedua disaat ini,
Yang tidak tahu apa yang terjadi,
Hati ini takut sekali,
Diriku tidak mahu dikecewakan lagi,
Aku juga tidak mahu kecewakan lelaki,
Ku phon dari Illahi
Ubati jiwa ini,
Leraikan lah konflik yang terjadi

Nukilan :syud  syuhada
Idea asal : june


Label:


Older Post | Newer Post