.
Owner



Diaries The Owner Links


wishlist :)




azam 2014 n selamanya :).

puasa sunat isnin khamis.
hntar parents g mekah.
kahwin.
kereta sendiri.
dekan.
wanna be pro. chef


music :).


musik bagaikan irama dalam kehidupan


their words :).


syukur pada illahi

Ahad, 25 Disember 2011 | 0 Sweet Sour Comment

Ya Allah,
Aku bersyukur dengan kurniaan mu ini,
Bakat semula jadi,
Yang tependam di dalam hati,
Terasa bahagia pabila aku pandai berpuisi,

Ya Allah,
Rasa syukur ku sentiasa di bibir,
Rasa syukur ku sentiasa di hati,
Rasa syukur ku sentiasa di jiwa,
Rasa syukur ku sentiasa di minda,

Ya Allah,
17 tahun masih mentah usiaku,
Puisi ku tidak setanding rakanku,
Mereka berkarya dengan penuh syahdu,
Aku pula berkarya jadi haru biru,

Aku perlukan kata semangat di jiwa,
Aku perlukan dorongan diiringi bersama,
Kerana tanpa semangat puisi ku ini hampa,
Tanpa dorongan sukar jiwa ku ingin berbicara,

Kurniaan ini tidak akan ku abaikan sesekali,
Akan ku kegunaan sebaik-baik hati,
Menulis puisi sekadar luahan hati,
Menulis puisi sekadar ini hiburkan hati,
Menulis puisi sekadar memenuhkan masa lapang ini,
doaku akan ku iringi dalam solat ku ini,
agar suatu hari nanti,
aku bakal menjadi pemuisi,
di zaman IT berteknologi tinggi.

Nukilan : syud syuhada


Label:


Older Post | Newer Post