.
Owner



Diaries The Owner Links


wishlist :)




azam 2014 n selamanya :).

puasa sunat isnin khamis.
hntar parents g mekah.
kahwin.
kereta sendiri.
dekan.
wanna be pro. chef


music :).


musik bagaikan irama dalam kehidupan


their words :).


menyelami jiwa puisi

Selasa, 13 Disember 2011 | 5 Sweet Sour Comment

assalamualaikum...haloooo3...ahaks lma ea sis x update blog...nak kta busy xder la, byk jer msa free..actually sis malas...hehe...keja layan novel jer..mklum lah semenjak dua menjak ni sis asyik layan novel ja...ni la pangai bdk lepasan spm...hik2...xla byk sngat novel yg sis bca....bru 3,4 novel ja...mklumlah bru mnjinak kan dri dengan buku2 ni...ewahhh.. < jinak la sgt >...bloggers suma nak tau x, sis dah pndai tulis puisi...hik2...tpi x der la sehebat otai2 kat luar sna.... mybe minat dlm bidang sastera ni mula bila sis dah minat mmbaca...ayat2 indah mnjadi pilihan sis...huhu...tpi kan sis x terer la sgt bab2 puisi ni... yg byk support sis kak agkat sis..iaitu kak nurulizza n my 'sayang'....hehhee...korang nak tau puisi sis??? ok2..meh sis tunjuk...heheh...cer korang baca kat bwah tu, makesure feeling2 ea...hehe...baru la menusuk kalbu..

ni puisi pertama sis...

Wahai sayangku

Disaat kekasih hati berada di minda,
Disaat itulah hatiku ingin berbicara,
Jari jemari kuat meronta ingin mngeluarkan kata,
Aku tersimpul malu dengan senyuman pada lirikan mata,
Wahai sayang,
Percaya lah pada ku,
Aku sentiasa setia pada mu,
Sayangi lah aku dengan seikhlas htimu,
Dakapi lah aku disaat aku memerlukan mu,
Wahai syg,
Bukan kerana kemewahan di hadapan mta,
Bukan kerana nafsuku yang bertahta,
Bukan kerana syaitan yg menghasut jiwa raga,
Tetapi, cinta ku pada mu yg berkata-kata
Wahai sayg,
Jika aku untukmu,
Bimbinglah aku ke jalan lurus Allah yg satu,
Bawalah aku ke syurga bersamamu,
Jika hanya kau dan aku ditkdirkan bersatu.

Oleh : syud syuhada

dah baca ea??? haaaa..molek la klo gitu...meh bca puisi yg kedua sis plak..

KALIAN                                 
Di malam kedinginan aku rasakan,
Telah Kedengaran titisan2 air hujan,
Disaat itu aku mulai mengingati kalian,
Lalu ku sandarkan bahuku dengan penuh harapan,
Sahabatku ,
Masih ingatkah kalian akan diriku??,
Masih ingatkah hinaan yang dilemparkan pada ku??
Kini tiba masanya kalian dinilai oleh ku.
Kini tiba masanya semangat ku bersatu.
Sahabatku,
Aku mempunyai maruah diri,
Aku bukan tempat kalian mencaci,
Ya!! Aku akui, aku bukan di puncak yg tinggi,
Tapi aku belajar ingin menjayakan diri,
Sahabatku,
Aku akan buktikan aku mmpu berdiri.
Aku mmpu mendaki gunung yg tggi,
Aku mmpu mnggapai bintang2 yg tggi,
Demi kejyaan hidup yg sering diimpi.
Sahabatku,
Walau pun banyak diberi hinaan,
Aku msih mmpu maafkan kalian,
Aku masih tenangkan fikiran,
Ini kerana kalian insan yg bernama rakan.

dah baca ker yg kedua??? wahhhh ,,,maseh2,,,korang larat x lagi...meh bca yg ketiga...kasi feeling baik punya haaa...hehhe

madah buat dirimu

Pabila alunan lagu menemani malam sepiku
Hatiku mulai mengingati dirimu wahai pujaan hatiku,
Aku cepatkan minda fantasiku,
Untuk menulis kata-kata madah buat dirimu,
Saat itu Hati ku  mula berbicara satu demi satu,
Kasih ,
Aku ingin kau selalu berada  dalam carta hati ini,
Aku ingin kau mnjadi pengubat rindu dan sepi,
Aku ingin kau mnjadi perisaiku setiap detik waktu ini,
Cubalah kau selami, dalami dan kau fahami
Kasih,
Setiap solat akan ku sisipkan doa buat kita berdua,
Berdoa ditakdirkan jodoh untuk bersama selamanya,
Janganlah pula kau membuat aku berduka,
Kerana kasih sayang kau yang  hanyalah dusta,
Tapi izinkan lah aku masuk ke dalam hatimu di ruang cinta,
Agar mahligai dapat dibina dengan bahagia dan sempurna tanpa duka dan lara.
Kasih ,
Madahku ku tujukan buat dirimu,
Aku ingin kau fahaminya satu persatu,
Kau jagalah hatiku yg sering sayu,
Agar hatiku berkembang mekar menjadi yang baru.



dah baca suma ka?? maseh nah...syg hampa semua...hik3...klo korang rsa nak komen...komen la...komen amat diperlukan...puisi ni x der la pnjg,,,,n for me, simple ja...hik2...klo komen negatif pown x pa, sbb sis nak perbaiki apa yg x kena,,,sis pown budak baru bljar kan??? hehehhe






Label:


Older Post | Newer Post