.
Owner



Diaries The Owner Links


wishlist :)




azam 2014 n selamanya :).

puasa sunat isnin khamis.
hntar parents g mekah.
kahwin.
kereta sendiri.
dekan.
wanna be pro. chef


music :).


musik bagaikan irama dalam kehidupan


their words :).


saintis jepun cipta daging burger guna najis manusia......

Khamis, 27 Oktober 2011 | 12 Sweet Sour Comment



Ikeda Mitsuyuki saintis Jepun telah membangunkan “burger” yang dibuat daripada soya, sos intipati steak, dan protein yang diekstrak daripada najis manusia!!

Industri pembungkus daging menyebabkan 18 peratus daripada pelepasan gas rumah hijau, kebanyakannya disebabkan oleh pembebasan metana dari haiwan. Industri ternakan juga mengambil sejumlah besar makanan dan air berhubung dengan jumlah daging bahawa ia menghasilkan, dan banyak industri tidak berperikemanusiaan dan kejam kepada haiwan. Faktor-faktor ini sahaja alasan yang cukup untuk vegetarian untuk menggantikan pengambilan daging mereka dengan protein sayur-sayuran dan kekacang. Tetapi Ikeda, seorang saintis di Pusat Penilaian Alam Sekitar di Okayama, cuba untuk melanjutkan bidang protein alternatif dengan kitar semula bentuk sisa yang kaya dengan protein:kumbahan lumpur.
“Lumpur Kumbahan” adalah apa yang anda berfikir ia adalah desas-desus. Proses Ikeda bermula dengan mengekstrak protein dan lipid dari lumpur. “Lipid kemudiannya digabungkan dengan tindak balas penambah, maka lalu disebat di khalayak ke” daging “dalam bahan letupan. Ikeda kemudian membuat desas-desus yang lebih gurih, dengan menambah soya dan sos steak.


Pada masa ini, harga burger tahi 10-20 kali bahawa daging biasa, kerana kospenyelidikan, tetapi dia merasakan mereka malah akan keluar dalam beberapa tahun. Beliau mengakui bahawa “sesetengah orang” mungkin mempunyaikebencian psikologi untuk memakan daging tiruan yang diperbuat daripada tahi mereka sendiri pada mulanya, tetapi lama-kelamaan orang ramai akan terbuka untuk menerimanya. Beliau juga menyatakan bahawa burger adalah sangat rendah lemak.
Daging buatan adalah rendah lemak dan mengurangkan pelepasan sisa dan karbon, tetapi sukar untuk mempercayai bahawa mana-mana jumlah faedahboleh memujuk pengguna untuk mengambil gigitan sandwic tahi.
**Sebagai orang Islam, najis tetap najis dan ia haram dimakan. Tak kiralah walau sebersih mana pun proses penghasilannya

Label:


Older Post | Newer Post