.
Owner



Diaries The Owner Links


wishlist :)




azam 2014 n selamanya :).

puasa sunat isnin khamis.
hntar parents g mekah.
kahwin.
kereta sendiri.
dekan.
wanna be pro. chef


music :).


musik bagaikan irama dalam kehidupan


their words :).


kisah sedih dri kwn ku

Jumaat, 21 Oktober 2011 | 5 Sweet Sour Comment

kisah ni bermula apa bila seorg permpuan ni telah mngikuti satu program sekolh bersama rakan2 pada thun lepas.Program itu berjalan selama 3 hari dua malam ni perak. ketika di sna hati perempuan tu sudah terpaut pada seorang lelaki di tempat tersebut. perempuan tu igt dia just suka biasa2 ja. tapi salah sma sekali. Setelah balik dari program tu wajah laki tu sering mnganggu fikiran dia. Perempuan tu sudah jatuh hati dengan laki tu.. oh my God!!!..perempuan tu murung setiap hari..makan pun dah x lalu.

tapi perempuan tu kembali ceria n happy. tau sebab apa? sebab jumpa facebook lelaki tu. Sejak hari tu mereka sering berbual dalam facebook.bergurau senda dalam facebook. perempuan tu dah kembali seperti dlu...tdk lagi murung. Hampir sebulan mereka sering berbual bersama2. Akhirnya perempuan tu dijemput hadir ke rumah lelaki tersebut menjelang hari raya. Hanya Allah yg thu,betapa bhgianya dia. Hati berdebar2 bercampur dengan kegembiraan. Sampai nak nangis la jawabnya.

tibanya hari yg dinanti2kan.Perempuan berasa gembira sgt krna ingin berjumpa dgn lelaki yg dia syangi selama ini.Impian dia sudah hampir mnjadi kenyataan.Fikiran dia sudah terfikir kan macam2 tentang lelaki itu. yup lelaki itu memang baik sgt.Sya kenal lelaki itu.Bertuah sapa2 yg dpat dia.Mungkin sebab itu perempuan itu jatuh hati padanya. Akhirnya impian perempuan tu 100% menjadi kenyataan. P berjumpa dan bertentang mata dgn L itu. Hati P berdegup kencang. L itu seolah mnyampaikan kasih syg melalui matanya. P berasa bahagia. Tiba2 si L tu memanggil P itu adik. P itu gembira dan bersedih,krna bukan itu yg dia mahukan. Tapi mahukan L itu mnjadi teman hidup dia. P mnyembunyikan rasa sedih tu. Dengan sekelip mata, air mata jtuh ke tanah, tp P itu cepat2 mngesat air matanya.

Setelah berbual lama, si L ni mnta telefon P ni.P ni pun bg la. Rupa2 nya,si L mngambil no fone perempuan ini.Sejak itu,mereka sering bermesej ngn call antara stu sma lain.Hubungn mereka sgt rapat. tpi syg nya hbungn mereka ibarat adik dgn abg. hampir satu thun perempuan itu mnyembunyikan rsa cinta terhadap L itu. x fhm ke si L tu ,yg P tu sygkn dia lebih sorg abg.

tpi stu yg bruk berlaku, ex gf L tu dtg dlm hidup L itu. Mereka berhubung melalui Fb. P tu thu apa yg dorg bualkan. Seolah2 P tu thu apa yg bakal terjadi. pada mulanya ex L tu gagal mndapatkan kembali L tu. So dia dekatkan diri dgn P tu..ex tu caring tntg P tu.Rupanya ada udang di seblik btu. dia ingin mrpatkan diri dgn L tu. Akhirnya mereka kembli mnjalingkan hubungan sbgai kasih. Setelah P tu dpt thu,betapa skitnya hti,kecewa dan sedih.Hidupnya dah kosong.Longlai sepanjang masa.Lemah bila seorg diri. Jht kan ex L tu. Kejam!! sanggup dia buat mcm tu.

korang nak thu x apa yg P tu luahkan kat aku?
"xpa la wei,aku redha suma ni..aku hrp depa bhgia ..aku ikhlas lepaskan lelaki tu..klo aku diberi peluang,aku nak bg taw dia yg aku syg sgt kat dia..bukan sbgai abg..tpi lebih"


"wei,hg tau dak..aku syg dia sgt2..tpi dia x pnh tau ka yg aq cintakan dia,dia x sedar ka...ataupon pura x sedar"


"dia la lelaki pertama yg aku suka btul2,aku tggu dia hmpir dua thun wei, last2 dia jdi milik org lain"


"aku la ni x cntct dia dah, sbb aku nak dia setia ngn gf dia..baik kan aku..huhu"


"hg taw arr, aku dok nagis ja selama ni..sbb aku rindu dia wei"


"dlu klo aku ada msalah..aku mesti cerita kat dia, msti dia yg kuatkan semngt aku"


"dlu fone aku selalu berdering..la ni sunyi dah wei.."


pesanan sis:


  • jangan la memberi harapan pada sorg perempuan
  • jika perempuan tu dah syg laki2 tu..dia akan sentiasa syg laki tu
  • jgn la lukakan hti perempuann tu lgi, sbb kmi hnya mnusia yg lemah
nak tau apa perempuan tu kta

"sebelum hbes hyt aku ni,aku nak Allah izinkan aku hidup dgn dia..Aku pun nak dia tau..aku selalu tggu dia dan menyayangi dia smpai sekarang" aku cintakan dia

sumber dri seorang rakan..

Older Post | Newer Post